Moduri ușoare de menținere a dinților sănătoși și albi strălucitori

De-a lungul timpului, dentina, care este situată imediat sub smalțul dintelui, se poate deteriora, schimbându-și culoare datorită igienii necorespunzătoare, a unor medicamente, alimentației greșite, coloranților alimentari, fumatului, cariilor.

Pentru a remedia această problemă, întărind totodată dintele, puteți recurge la următoarele recomandări alimentare, care spun că este bine să mâncați:

  • mere, pentru că acestea acționează ca un instrument de curățare a dinților, ajungând și în spațiile interdentare, acolo unde de multe ori este dificil de curățat doar cu periuța de dinți.
  • conopidă, pentru că stimulează producția de salivă, care are rolul de a preveni formarea plăcii dentare.
  • morcovi și țelină. Prin conținutul vitaminelor și antioxidanților pe care acestea le conțin, întăresc strucura dintelui.
  • portocale, lămâi, ananas și căpșuni. Acestea sunt fructe acide, care ajută la albirea naturală a dinților, la îndepărtarea depunerilor și împrospătarea respirației. Aceste fructe stimulează și producția de salivă, îndepărtează petele de cafea, suc și vin roșu. Este bine să clătiți cu gura cu apă la 5 minute după ce ați consumat aceste fructe, și să vă spălați de pe dinți, în mod obișnuit pentru a reduce aciditatea bucală, evitând deterioarea danturii.
  • produse lactate (iaurt, lapte, brânză) pentru că acestea conțin acid lactic, care combate afecțiunile gingivale, cariile și ajută la menținerea sănătății orale. Proteinele din iaurt se lipesc de dinti si ii protejeaza de atacul unor acizi daunatori ce pot duce la carii.
  • alimente amare și astringente, precum usturoiul, muștarul, sucul de lămâie, ghimbirul. Acestea au și un efect antiseptic, distrugând bacteriile care pot cauza cariile dentare, halena, menținând astfel sănătatea orală.

 

Nu uitați că periajul trebuie efectuat după fiecare masă, la 5 minute după mesele acide, și trebuie să dureze între 2 și 7 minute.